Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problemy z dekoderem Globo Opticum i TNK

Zwiń
X
  • Filtruj
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

  • Problemy z dekoderem Globo Opticum i TNK

    Dzień dobry

    w styczniu 2015 roku nabyłem dekoder Globo Opticum HD XS65 telewizji nc+ w ofercie telewizji na kartę (TNK). Następnie aktywowałem kartę online korzystając ze stony TNK.

    Niestety, dekoder nie działał poprawnie, niemożliwe była instalacja programów z oferty SMART HD+. Początkowo podejrzewałem problem z aktywacją karty, niemniej po telefonicznej rozmowie z konsultantem nc+ okazało się, że karta została aktywowana poprawnie.

    Kolejnym krokiem było sprawdzenie ustawienie anteny, gdyż dekoder miał problem z jakością sygnału na transponderze nr 36, choć jakość sygnału na pozostałych transponderach była w większości zadowalająca. Podejrzenie to zostało wykluczone po testach dekodera z innymi antenami, objawy były dokładnie takie same.

    Następnie odesłałem dekoder do serwisu (Proserwis - dla dekoderów Globo) wraz z opisem usterki, kartą gwarancyjną i dowodem zakupu. Istotnie, dekoder był uszkodzony, wg wpisu w karcie gwarancyjnej został naprawiony w serwisie, i odesłany z powrotem do mnie.

    Niestety, nie mogłem ocenić, czy dekoder działa poprawnie, bowiem skończył się miesięczny okres ważności karty. Ponieważ konieczność naprawy dekodera nie wynikła z mojej winy, postanowiłem dochodzić swych praw - kupując dekoder otrzymałem w pakiecie miesięczny okres odbioru kanałów z oferty SMART HD+. Tym samym postanowiłem zwrócić się do firmy Cyfrowy Dom Sp. z o.o. (dalej: Firmy) z prośbą o przywrócenie karcie stanu z momentu jej aktywacji.

    Pierwszym krokiem było wysłanie emaila na adres Biura Obsługi Klienta nc+ z dokładnym opisem sytuacji i wszelkimi załącznikami (paragon, książeczka gwarancyjna, opis usterki). Szybko uzyskałem odpowiedź, iż sprawami TNK zajmuje się oddzielna gałąź firmy, która niestety nie posiada adresu email, ale posiada numer telefonu. Odpowiadający na email nie miał zaś możliwości przekazania opisu mojej sytuacji do odpowiedniego działu, ale podał mi numer telefonu. Numer ów niezwłocznie wykręciłem.

    Konsultant TNK rozmowie ze mną poczynił uwagę, iż pomimo wadliwości dekodera mogłem korzystać z usługi TNK podczas naprawy dekodera w serwisie, umieszczając kartę w innym urządzeniu. Wytłumaczyłem, że karta fabrycznie już posiadała zarysowania i wyciągnięcie jej z gniazda dekodera było bardzo ciężkie, stąd kartę przesłałem wraz z dekoderem do serwisu, podejrzewając jej uszkodzenie. Poza tym po to nabyłem kartę z dekoderem, nie zaś samą kartę, aby mieć tę kartę do czego włożyć. Konsultant wskazał, iż jedyną drogą dochodzenia moich roszczeń jest przesłanie reklamacji, co też chętnie uczyniłem, dołączając wszelkie stosowne załączniki.

    Po ponad miesiącu oczekiwania (choć różnica dat podanych w odpowiedzi, daty otrzymania i daty napisania odpowiedzi, daje dokładnie 30 dni, a więc przepisowy czas odpowiedzi na pismo) otrzymałem odpowiedź, w której reklamację odrzucono. Napisano, iż kto inny produkuje dekoder, kto inny - kartę SIM. Dodano, iż mogę do Firmy odesłać kartę SIM, i jeśli karta ta jest wadliwa, ale nie ma uszkodzeń mechanicznych, Firma rozpatrzy takową reklamację.

    Niezwłocznie więc wykręciłem znany mi już numer do TNK. Podałem odpowiednie numery (karty i mej sprawy) - tym razem w rozmowie z konsultantem TNK dowiedziałem się, iż sam konsultant nie ma możliwości odniesienia się do mojej reklamacji, choć z wielką chęcią pomógł by mi w tej sprawie, gdyby tylko mógł - i muszę odpowiedzieć temuż działowi pisemnie. Konsultant,bardzo życzliwy, nie mógł, poza wykazaniem zrozumieniemia, więcej dla mnie poczynić.

    Opisana pokrótce odyseja z kartą i dekoderem nc+ trwa od stycznia. Moja prośba dotyczy jedynie przywrócenia karcie stanu z dnia aktywacji. Jeżeli całość działa poprawnie, z chęcią będę doładowywać kartę dalej. Gdyby sprawę rozwiązano szybciej, np. po moim emailu do nc+, już od 3 miesięcy opłacałbym miesięczną opłatę za kartę. Tym samym Firma traci (choć oczywiście bardzo małą) część zysków.

    Reasumując, dochodząc swych roszczeń, zdążyłem przebrnąć przez parę odnóg pajęczyny światka telewizji cyfrowej - korespondowałem z serwisem Proserwis, pisałem emaile do Biura Obsługi Klienta nc+, dzwoniłem do Biura Obsługi Klienta TNK, napisałem list do Działu Reklamacji TNK. W grze są więc 4 odnogi pajęczyny, problem polega na tym, iż niezbyt są skore do komunikacji między sobą. Oczywiście Proserwis i nc+ to zupełnie różne firmy, ale sama pajęczyna w obrębie nc+ jest dla prostego klienta co najmniej złożona.

    Ponieważ karta działa zapewne poprawnie, nie chcę odsyłać jej do Działu Reklamacji nc+, bowiem karta zostanie po prostu zwrócona, i dodatkowo zostanę obarczony kosztami przesyłek. Tak jak pisałem, chciałbym jedynie, aby Firma przywróciła mojej karcie stan z momentu jej aktywacji i wywiązała się ze swojej strony transakcji, którą z nią zawarłem kupując dekoder.

    Całą sprawę postanowiłem opisać na tymże forum, licząc na odzew i pomoc personelu Firmy i/lub forum. Oczywiście posiadam wszelkie emaile, listy, paragony, książeczkę gwarancyjną, itp.

    Z góry pięknie dziękuję za pomoc,

    serdecznie pozdrawiam użytkowników forum,

    Łukasz
Pracuję...
X
nc+