Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Brak 4K - gasnie ekran i wraca do FullHD

Zwiń
X
  • Filtruj
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

  • sztandi7
    założył(a) wątek Brak 4K - gasnie ekran i wraca do FullHD

    Brak 4K - gasnie ekran i wraca do FullHD

    Witam.

    Problem wszystkim znany. Na nowym TV Thomson 43-UC6306 po wybraniu na 2160p gaśnie ekran i po 30sek. wraca do FullHD. Oczywiście w info dekodera napisane standardowo jak w większości przypadków, że obsługiwane 4k max na 30Hz, choć telewizor obsługuje wyższe.

    - Nowy przewód HDMI HAMA 2.0b
    - W TV włączona obsługa HDMI 2.0
    - Po wybraniu filmu VOD w HD monit o wybranie w ustawieniach rozdzielczości 2160p
    - Podłączając peceta ekran pracuje bez problemu na 4k oraz 4096x2160.

    Jakieś rozwiązanie ? Czy dekoder może być wadliwy ?

  • Aleksandra_nc+
    replied
    sztandi7, czy na kablu jest widoczne logo z załącznika?

    Attached Files

    Leave a comment:


  • sztandi7
    replied
    napisał(a) fan HDTV Zobacz post
    Możesz napisać o jakie info dekodera chodzi, w którym jest napisane, że obsługiwane jest 4k max na 30Hz?
    O 30Hz nic nie pisałem. W ustawieniach i zakładce "Łącze HDMI" mam wypisane akceptowane rozdzielczości i widnieje tam 2160p zarówno w progresywnych 50 jak i 60Hz. Screen poniżej.

    Leave a comment:


  • fan HDTV
    replied
    napisał(a) sztandi7 Zobacz post
    Problem wszystkim znany. Na nowym TV Thomson 43-UC6306 po wybraniu na 2160p gaśnie ekran i po 30sek. wraca do FullHD. Oczywiście w info dekodera napisane standardowo jak w większości przypadków, że obsługiwane 4k max na 30Hz, choć telewizor obsługuje wyższe.
    Możesz napisać o jakie info dekodera chodzi, w którym jest napisane, że obsługiwane jest 4k max na 30Hz?

    Leave a comment:


  • sztandi7
    replied
    napisał(a) Aleksandra_nc+ Zobacz post
    Tak jak napisałem, używam przewodu HDMI Hama w standardzie 2.0b.

    Leave a comment:


  • Aleksandra_nc+
    replied
    sztandi7,
    Czy używasz kabla zgodnego z:
    https://www.hdmi.org/manufacturer/pr...n_Program.aspx

    Leave a comment:


  • sztandi7
    replied
    napisał(a) Piotr.B_nc+ Zobacz post
    Witaj sztandi7 , pytanie czy w twoim 43-UC6306 jest ustawienie odpowiadające za włącznie HDMI 2.0?
    Sprawdź proszę, najprawdopodobniej według ścieżki: Ustawienia>System>Zaawansowane>HDMI2.0. Jeśli jest takie ustawienie to proszę o zmianę na ON.
    Oczywiście, że jest. Na wyłączonym nie ma w ogóle opcji wyboru 2160p. Przy włączonym jest, ale występuje właśnie w/w problem. Generalnie to poddałem się już, bo pomysły mi się skończyły.

    Leave a comment:


  • Piotr.B_nc+
    replied
    Witaj sztandi7 , pytanie czy w twoim 43-UC6306 jest ustawienie odpowiadające za włącznie HDMI 2.0?
    Sprawdź proszę, najprawdopodobniej według ścieżki: Ustawienia>System>Zaawansowane>HDMI2.0. Jeśli jest takie ustawienie to proszę o zmianę na ON.

    Leave a comment:


  • Pablo70
    replied
    Wymiana konwertera nic nie da bo on nie ma nic wspólnego z przesyłaniem sygnału na złączu HDMI. Spróbuj na innym kablu.Soft w telewizorze również nie zaszkodzi zaktualizować jeśli nie jest najnowszy.

    Leave a comment:


  • sztandi7
    replied
    Dekoder sprawdzony w jedynym punkcie w Łodzi, który ma TV 4k. Działa 2160p. Testowany był na ich kablu bo nie mieli możliwości podpięcia mojego (kable w ścianach). I w takim razie mamy impas. TV wedle specyfikacji powinno działać bezproblemowo w 4k, jednak tak nie jest. Wina kabla? Wina TV? Może zaktualizować soft w TV? Podłączenie anteny mam dwuantenowe, w salonie było sprawdzane na tym konwerterze HDCP nowszym obsługującym już 3 kanały na raz. W momencie gdy Pani wybrała połączenie dwuantenowe, dekoder nie miał sygnału z anten. Już zgłupiałem... Jakieś sugestie co mógłbym jeszcze zrobić ? Zakup konwertera cokolwiek da skoro w specyfikacji TV jest obsługa HDCP 2.2 na wszystkich złączach HDMI i info HDMI w dekoderze pokazuje obsługę 4k w 50 i 60Hz?
    Ostatni raz edytowany przez sztandi7; 2018-10-18, 17:21.

    Leave a comment:


  • sztandi7
    replied
    ****... Nie pomogło. Stawiam jednak na [ciach] dekoder. W końcu sprzęty NC+ może i sa innowacyjne ale akurat jakościowo to śmieci A przynajmniej moje doświadczenie z nimi tak mi podpowiada.
    Ostatni raz edytowany przez Aleksandra_nc+; 2018-10-18, 09:48.

    Leave a comment:


  • sztandi7
    replied
    Ok sprawdzę na drugim HDMI i dam znać czy pomogło
    Ostatni raz edytowany przez sztandi7; 2018-10-15, 23:30.

    Leave a comment:


  • lpotaczek
    replied
    Dziekuje za odpowiedz. Sprawdzilem specyfikacje twojego telewizora. Obecnie posiada on tylko 1 wejscie kompatybilne z dekoderem 4K, jest to złącze HDMI 2 wspierające jako jedyne ARC na pozostałych wejściach mogą występować nieprawidłowości.

    Leave a comment:


  • sztandi7
    replied
    W moim TV wszystkie 3 złącza są HDMI 4K. ****, nic nie pomaga. Dekoder leci na gwarancję.

    Leave a comment:


  • lpotaczek
    replied
    Ilość Hz zależna jest od wyświetlanej treści, w przypadku polskiej i europejskiej TV są to najczęściej 25Hz i 50Hz dla jakości HD oraz 50Hz dla jakości 4K. Dekoder w przeciwieństwie do komputera nie przekształca obrazu do ustawień, lecz wyświetla sygnał źródłowy, oryginalny.

    Wyższe odświeżania są wspierane lecz mogą nie być nigdy wykorzystane, gdyż takie transmisje TV nadawane są głownie na rynki USA i Japonii.

    W przedstawionej sytuacji najprowdopodobniej bedzie potrzebne wylaczenie wszystkich uslug redukujacych jakosc obrazu jak HDMI Deep Color. Jezeli sytuacja nie ulegnie poprawie oznaczac to bedzie koniecznosc przepiecia przewodu HDMI do wejscia wspierajacego 4K (zazwyczaj takie jest tylko 1 w TV).
    Ostatni raz edytowany przez lpotaczek; 2018-10-14, 21:38.

    Leave a comment:

Pracuję...
X
nc+