Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wadliwa seria Monsterboxa 1TB???

Zwiń
X
  • Filtruj
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

  • Wadliwa seria Monsterboxa 1TB???

    Panowie, prośba o pomoc!!!
    W dekoderze Monsterbox 1TB raz na jakiś czas pojawia się charakterystyczne „cykanie”, stukanie dysku.

    Przez ostatnie dwa tygodnie miałem spokój po czym, znowu problem się uwidocznił.

    Praktycznie uniemożliwia to korzystanie z nagrań bądź z nagrywania.

    Powoduje to zacinanie się obrazu który jest odtwarzany z biblioteki nagrań. Nagrywanie w czasie tego „stukania” przekłada się na późniejsze błędy w nagraniu.

    Czy jest jakieś rozwiązanie tego problemu???

    Reset do ustawień fabrycznych nie przynosi poprawy. Tzn. na jakieś 30 min jest dobrze po czym dysk znowu zaczyna „stukać”.

    W dziale technicznym – o niczym takim nie wiedzą. Rozwiązanie jakie proponują to format dysku. Jeden z użytkowników odpisał mi, że format nie pomoże i że podobno jest to jakaś wadliwa seria.

    Najgorsze w tym wszystkim jest to, że wiedzieli o takim problemie już w 2012 - świadczą o tym posty. Pod koniec ubiegłego roku postanowili dać promocję z Monsterem.

    Jak mogli wprowadzać ponownie na rynek coś co ma takie wady? Niewątpliwie część z tych dekoderów miała i ma taką usterkę.

    Czy jest jakiś ratunek w mojej sytuacji?

    Będę wdzięczny za wszelkie komentarze i pomoc.

    Pozdrawiam

  • #2
    Cykanie jest charakterystyczne dla uszkodzonego dysku.

    I to nie jest wadliwa seria dekodera tylko najprawdopodobniej w dekoderze jest zamontowany dysk z serii seagate ST31000524AS ktory jest najbardziej podany na awarie.
    Te dyski nie wytrzymują 10 000 godzin pracy. A nowe potrafią padać przed 1000 godzin.

    Idz wymień dekoder.

    Komentarz


    • #3
      napisał(a) justy222 Zobacz post
      Cykanie jest charakterystyczne dla uszkodzonego dysku.

      I to nie jest wadliwa seria dekodera tylko najprawdopodobniej w dekoderze jest zamontowany dysk z serii seagate ST31000524AS ktory jest najbardziej podany na awarie.
      Te dyski nie wytrzymują 10 000 godzin pracy. A nowe potrafią padać przed 1000 godzin.

      Idz wymień dekoder.
      Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź.

      Skąd wiesz o tej serii dysków?

      Czy miałeś podobny problem?

      Komentarz


      • #4
        Nie poddawaj się przedwcześnie. Wymieniaj tylko wtedy, gdy punkt serwisowy będzie miał dla Ciebie dekoder z tej samej wielkości dyskiem. Z reguły wymieniają na dekoder z dyskiem 500GB. Mają takie prawo zgodnie z zaakceptowanym przez Ciebie regulaminem.

        Co możesz zrobić we własnym zakresie? Przede wszystkim postaraj się sprawdzić czy problem nie wynika z obluzowania wtyczki taśmy sygnałowej na złączu dysku, lub czy uszkodzony nie jest zasilacz. To pierwsze powinno dać się optycznie sprawdzić przez szczeliny w górnej blasze obudowy, drugie przez użycie jakiegoś innego zasilacza dającego takie samo napięcie, o tej samej polaryzacji i co najmniej takim samym prądzie.
        USW4001NCP, 5720SX, 2850ST

        Komentarz


        • #5
          napisał(a) fan HDTV Zobacz post
          Nie poddawaj się przedwcześnie. Wymieniaj tylko wtedy, gdy punkt serwisowy będzie miał dla Ciebie dekoder z tej samej wielkości dyskiem. Z reguły wymieniają na dekoder z dyskiem 500GB. Mają takie prawo zgodnie z zaakceptowanym przez Ciebie regulaminem.
          Rozmawiałem z konsultantem, nie będzie problemu z wymianą na ten sam 1TB.


          Natomiast, chciałbym go wymienić na taki który nie będzie sprawiał takich problemów w przyszłości. I tutaj pojawia się problem, bo ncplus nie prowadzi, żadnego rejestru dekoderów które sprawiały/sprawiają problem.

          Będę musiał porozmawiać w tej sprawie bezpośrednio z ADB, prawdopodobnie tylko oni mają dokładne dane i numery seryjne dekoderów z takimi usterkami.

          napisał(a) fan HDTV Zobacz post
          Co możesz zrobić we własnym zakresie? Przede wszystkim postaraj się sprawdzić czy problem nie wynika z obluzowania wtyczki taśmy sygnałowej na złączu dysku, lub czy uszkodzony nie jest zasilacz. To pierwsze powinno dać się optycznie sprawdzić przez szczeliny w górnej blasze obudowy, drugie przez użycie jakiegoś innego zasilacza dającego takie samo napięcie, o tej samej polaryzacji i co najmniej takim samym prądzie.
          Postaram się jeszcze sprawdzić to o czym pisałeś. Ale szanse są tutaj chyba niewielkie. Jeden z abonentów potwierdził mi, że są to objawy wadliwego dysku. Dwa lata temu musiał oddać dekoder z tego samego powodu.

          Komentarz


          • #6
            napisał(a) Nasir Zobacz post
            Rozmawiałem z konsultantem, nie będzie problemu z wymianą na ten sam 1TB.
            A to wymieniaj. Tylko przed wzięciem dekodera na wymianę sprawdź jak duży jest zainstalowany w nim dysk, bo potem nikt Ci już reklamacji pozytywnie nie rozpatrzy.

            Postaram się jeszcze sprawdzić to o czym pisałeś. Ale szanse są tutaj chyba niewielkie. Jeden z abonentów potwierdził mi, że są to objawy wadliwego dysku. Dwa lata temu musiał oddać dekoder z tego samego powodu.
            A skąd on miał pewność, że dysk był faktycznie uszkodzony? Przecież po wymianie nikt diagnozy zdanego sprzętu nie wystawia.

            Napisałem o wtyczce kabla sygnałowego, bo dokładnie ten problem miał kiedyś mój ITI-5800SX. Objawy były takie same jak opisujesz, a powodem była źle kontaktująca wtyczka z zasilaniem dysku. Była lekko zsunięta z jednej strony. Po jej dopchnięciu problemy ustąpiły.
            USW4001NCP, 5720SX, 2850ST

            Komentarz

            Pracuję...
            X
            nc+