Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

CANAL+ - opisy filmów

Zwiń
Temat został zamknięty
X
Ten wątek został przyklejony.
X
X
  • Filtruj
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

  • GO ON
    (Go On, odc 14. Comeback Player Of The Year)
    serial komediowy, USA, 2012-2013
    reżyseria: Eric Appel
    występują: Matthew Perry (Ryan King), Laura Benanti (Lauren Schneider), Julie White (Anne), Suzy Nakamura (Yolanda), Tyler James Williams (Owen), Brett Gelman (Mr. K), Khary Payton (Don), John Cho (Steven), Tonita Castro (Fausta), Bill Cobbs (George), Sarah Baker (Sonia), Seth Morris (Danny), Allison Miller (Carrie)

    Ryan jest przerażony powrotem dawnej członkini grupy, Simone, którą wszyscy uwielbiają. Boi się, że zmieni ona dynamikę relacji łączących ludzi na terapii. Steven i Pan K postanawiają dać mu nauczkę.
    PREMIERA: CANAL+ Film, czwartek, 11 lipca 2013, 20:00
    Ostatni raz edytowany przez Paweł_nc+; 2013-09-06, 19:10.

    Komentarz



    • KAMUFLAŻ III
      (Covert Affairs III, odc. 3 – „The Last Thing You Should Do”)
      serial szpiegowski, USA, 2012
      reżyseria: Félix Enríquez Alcalá
      występują: Piper Perabo (Annie Walker), Christopher Gorham (Auggie Anderson), Kari Matchett (Joan Campbell), Anne Dudek (Danielle Brooks), Peter Gallagher (Arthur Campbell), Sarah Clarke (Lena Smith), Richard Coyle (Simon Fischer), Devin Kelley (Parker Rowland), Julianne Nicholson (Anna Lise Pound), Brendan Hines (Wade Moore)

      Auggie, Parker, która pracuje dla korpusu pokoju w Erytreii i dwójka ich znajomych żeglują po Morzy Czerwonym. Auggie planuje oświadczyć się Parker . Wszystko przebiega zgodnie z planem do czasu, gdy napadają na nich somalijscy piraci i biorą ich do niewoli. Auggie’emu udaje się powiadomić Annie. Agentka rozpoczyna poszukiwania. Lena i Joan, które przy każdej okazji skaczą sobie do gardeł, oraz Annie rozpoczynają negocjacje z porywaczami. Parker dowiaduje się, że Auggie pracuje dla CIA.
      PREMIERA: CANAL+ Film, czwartek, 11 lipca 2013, 20:25

      Komentarz



      • MENTALISTA V
        (The Mentalist V, odc. 3 – „Not One Red Cent”)
        serial detektywistyczny, USA, 2012
        reżyseria: Chris Long
        występują: Simon Baker (Patrick Jane), Robin Tunney (Teresa Lisbon), Tim Kang (Kimball Cho), Owain Yeoman (Wayne Rigsby), Amanda Righetti (Grace Van Pelt), Ivan Sergei (Gabe Mancini)

        W Sacramento dochodzi do napadu na bank i morderstwa jednego z pracowników. Jane jest świadkiem ucieczki zamaskowanych bandytów. Agent FBI Gabe Mancini chce przejąć prowadzenie tej sprawy. Lisbon jest zmuszona pójść na kompromis i zezwolić federalnym na wgląd do akt. Agenci CBI łapią mężczyznę podejrzanego o napad, ale Jane jest przekonany o tym, że ich podejrzany nie zamordował pracownika banku. W związku z tym agenci muszą szukać dalej.
        PREMIERA: CANAL+, piątek, 12 lipca 2013, 20:00

        Komentarz



        • BEZ LITOŚCI II, ODC. 1
          (True Justice 2, ep.1)
          sensacyjny, USA, 2012, 87’
          reżyseria: Keoni Waxman
          występują: Steven Seagal, Sarah Lind, Lochlyn Munro, Jesse Hutch, Adrian Holmes, Tanaya Beatty, Steve Bacic

          Podczas ataku rosyjskich gangsterów na policyjny posterunek na przedmieściach Seattle, grupa specjalna Elijaha Kane’a (Steven Seagal) zostaje zdziesiątkowana. W poszukiwaniu zemsty detektyw przystaje na propozycję wysłannika CIA, Marcusa Mitchella (Adrian Holmes). Mitchell oczekuje powrotu Kane’a do służby, w zamian obiecuje przekazać mu informację o sprawcach napadu. Pierwszym zadaniem Elijaha ma być likwidacja pewnego prawnika zamieszanego w całą sprawę. Aż do momentu „zdjęcia” mężczyzny, jego tożsamość pozostać ma jednak tajemnicą. Kane zbiera więc nową grupę, do której trafia trójka agentów: Mark Simms (Lochlyn Munro), Johnny Garcia (Jesse Hutch) i Jessica Finch (Tanaya Beatty). Wsparciem służy im także dobra znajoma Kane’a, Sarah Montgomery (Sarah Lind), której udało się przeżyć masakrę.

          Pokazywany w CANAL+ w 2012 roku pierwszy sezon serialu „Bez litości” okazał się najpopularniejszym programem w historii telewizji Reelz Channel (widownia sięgała 1,2 mln oglądających). - Jesteśmy niezwykle podekscytowani żywym odzewem widzów na serial – deklarował wiceprezes Reelz, Matthew Singerman. – Ciągły wzrost widowni pokazuje, że program naprawdę się podoba, a z każdym tygodniem przybywa mu fanów. Reelz postanawia więc zabrać odbiorców jeszcze głębiej w elektryzujący świat sagi Stevena Seagala o walce z przestępczością. I tak powstała kontynuacja cyklu.

          Przypomnijmy, że „Bez litości” to w dużej mierze dzieło jednego człowieka – legendy kina akcji Stevena Seagala. Ponadsześćdziesięcioletni aktor, przeżywający renesans kariery od czasu występu w „Maczecie” Roberta Rodrigueza, jest producentem „Bez litości”, a ponadto wciela się w główną rolę Elijaha Kane’a, mistrza sztuk walki, który do policji trafia po wieloletniej służbie w armii. Sezon drugi oznacza dla bohatera kreowanego przez Seagala nowe wyzwania. Jego ekipa do walki z przestępczością została rozbita w ataku gangsterów, a Kane poszukując zemsty, musi znaleźć nowych partnerów. W nowej odsłonie serii zobaczymy więc nowych aktorów, m.in. Lochlyn Munro („Straszny film”, „Apartament”, „Znokautowani”), Jesse’ego Hutcha („Freddy kontra Jason”, „Efekt motyla”), Tanayę Beatty („Saga „Zmierzch": Przed świtem”, serial „Arctic Air”) i Adriana Holmesa („Dziewczyna w czerwonej pelerynie”, „Dom w głębi lasu”). Reżyserem tego odcinka był zaś Keoni Waxman, pracujący już wcześniej ze Stevenem Seagalem m.in. przy filmach „Protektor”, „Niebezpieczny człowiek” i „Najwyższy wyrok”.
          PREMIERA: CANAL+ Film, wtorek, 13 sierpnia 2013, 20:00
          Ostatni raz edytowany przez Paweł_nc+; 2013-08-09, 19:01.

          Komentarz



          • 12 GODZIN
            (Stolen)
            sensacyjny, USA, 2012
            reżyseria: Simon West
            występują: Nicolas Cage, Josh Lucas, Danny Huston, Malin Akerman

            Will Montgomery (Nicolas Cage), mistrz złodziejskiego fachu z Nowego Orleanu, zostaje złapany w trakcie ucieczki po skoku na bank . W ostatniej chwili udaje mu się pozbyć skradzionych 10 milionów, dzięki czemu skraca karę więzienia do 8 lat. Gdy wychodzi na wolność, stara się naprawić relacje z córką, Alison (Sami Gayle). Rodzinnym życiem nie daje mu się jednak nacieszyć dawny wspólnik dorabiający obecnie w korporacji taksówkarskiej, Vincent (Josh Lucas). Przekonany, że Will ukrył część łupu, porywa mu córkę i przetrzymuje w bagażniku taksówki. Daje Willowi 12 godzin na dostarczenie pieniędzy. Zdesperowany Will zgłasza się po pomoc do agentów FBI, lecz ci mu nie wierzą. Są przekonani, że to kolejna sztuczka sprytnego kryminalisty. Jedyną osobą skłonną pomóc zdesperowanemu ojcu jest jego była wspólniczka, Riley (Malin Akerman).

            „12 godzin”, choć opiera się na obecnych w kinie od lat motywach skoku na wielką kasę i uprowadzenia, potrafi przykuć do fotela. To dużej mierze zasługa reżyserskich umiejętności Simona Westa, który po raz kolejny udowadnia, że kino akcji nie ma przed nim tajemnic. Odpowiedzialny za takie hity, jak „Lara Croft: Tomb Raider” (2001), „Kiedy dzwoni nieznajomy” (2006) i „Niezniszczalni 2” (premiera w CANAL+ w sierpniu 2013), West ze scenariusza Davida Guggenheima („Safe House”) wyciska wszystko co najlepsze, tworząc udaną mieszankę kina w stylu „Ocean’s Eleven” i „Uprowadzonej”. Szukając odtwórcy głównej roli, producenci brali pod uwagę znajdujących się u szczytu kariery Clive’a Owena i Jasona Stathama. Reżyser uparł się jednak, by zdesperowanego ojca z kryminalną przeszłością zagrał Nicolas Cage, z którym w drugiej połowie lat 90. zrealizował bardzo udany „Con Air – lot skazańców”. Cage nie zastanawiał się długo nad przyjęciem propozycji. - „Zgodziłbym się zagrać u Simona Westa prawie we wszystkim, bo jest jednym z najlepszych reżyserów, z jakimi miałem okazję kiedykolwiek pracować. Każda scena w jego rękach przybiera niepowtarzalny kształt” – komplementował reżysera aktor. Cage’owi partnerował Josh Lucas, który stworzył ciekawą kreację Vincenta. - „To dość niesamowita postać. Nie obserwujemy jej przemiany, a jedynie widzimy w dwóch kompletnie różnych momentach życia: jako dobrego kumpla i wspólnika Willa, a potem jako pozbawionego marzeń, obsesyjnie szukającego zemsty świra” – charakteryzuje Vincenta gwiazda „Dziewczyny z Alabamy”, „Drogi sławy” i „Posejdona”. Kolejnym wielowymiarowym bohaterem, wyróżniającym się na tle typowych postaci kina akcji jest agent FBI Tim Harlend. Grany przez nominowanego do Złotego Globu Danny’ego Hustona, syna legendarnego reżysera Johna Hustona, Harlend cechuje się ambiwalentnym stosunkiem do Willa, którego inteligencję i złodziejską biegłość szczerze podziwia, pozostając jednocześnie jego największym rywalem. Nie bez znaczenia w „12 godzinach” jest miejsce akcji. Magię Nowego Orleanu wykorzystywali wcześniej m.in. twórcy „Harry’ego Angela” czy „Złego porucznika”, a „12 godzin” dzieje się dodatkowo w trakcie kończącego karnawał święta Mardi Gras, gdy na ulicach bawią się rzesze barwnie przebranych ludzi. Na oddzielną wzmiankę zasługują również będące ozdobą filmu muzyczne motywy i sample z klasycznych „heist movies”, które podkreślają sceny kradzieży i stanowią rodzaj humorystycznego akcentu w filmie.
            PREMIERA: CANAL+, Film2, piątek, 27 września 2013, 20:30
            Ostatni raz edytowany przez Paweł_nc+; 2013-09-13, 21:27.

            Komentarz


            • CUDOWE LATO
              obyczajowy/czarna komedia, Polska, 2010
              reżyseria: Ryszard Brylski
              wystepują: Katarzyna Figura, Agata Nowak, Antoni Pawlicki, Cezary Łukasiewicz, Helena Sujecka, Marek Kasprzyk, Jerzy Trela, Wojciech Lepianka

              Senna polska prowincja. Kitka (Helena Sujecka), nastolatka z wielkimi marzeniami, dorasta bez matki, za to pod troskliwą kuratelą ojca, cmentarnego kamieniarza (Marek Kasprzyk). Matka Kitki, Helena (Katarzyna Figura), była lokalną pięknością a la Marilyn Monroe, ale zginęła przygnieciona płytą nagrobną. Kitka ma z nią jednak „zagrobowy” kontakt – matka z zaświatów pomaga jej m.in. w rozwiązywaniu problemów sercowych. A tych przysparzają jej dwaj adoratorzy: jeden z pracowników ojca, Rudy (Cezary Łukasiewicz) i Konrad (Antoni Pawlicki), syn właściciela zakładu pogrzebowego, w którego objęciach chętnie zobaczyłby Kitkę jej dziadek (Jerzy Trela). Sama Kitka zaś, obciążona, ale i uniesiona lokalnym mitem pięknej matki, marzy o innym życiu, w innym miejscu i na innych zasadach. Póki co, zatrudnia się na miejscu w fabryczce skarpet.

              „Cudowne lato”, czarna komedia Ryszarda Brylskiego, wyróżnia się na tle polskich produkcji przede wszystkim niezwykłym, ociekającym absurdem, zaczerpniętym po trosze z czeskiego kina klimatem. „Ktoś pomyślał, że miłość można znaleźć gdzieś poza Warszawą!” - ironicznie konstatował recenzent portalu Filmweb, doceniając w filmie Brylskiego oryginalnych bohaterów i niesztampowe pomysły scenariuszowe, a także inną niż zwykle lokalizację. Ryszard Brylski został obsypany nagrodami za swój poprzedni film „Żurek”, otrzymał m.in. trzy nagrody na festiwalu w Gdyni, dwa Orły i nagrodę publiczności we Wrześni. Zazwyczaj reżyseruje według własnych scenariuszy inspirowanych literaturą. Tym razem jednak podparł się szkicem scenariusza, którego autorką jest Agata Nowak, wówczas studentka Wydziału Scenopisarstwa FAMU, czyli praskiej szkoły filmowej. Scenariusz był jej pracą dyplomową, którą zakończyła drugi rok studiów, ale też zdobyła drugą nagrodę polskiej edycji prestiżowego scenariuszowego konkursu Hartley-Merrill. W jury zasiadali wówczas Stanisław Różewicz, ogromny admirator tekstu Nowak i Piotr Dzięcioł z Opus Film, który został producentem „Cudownego lata”. Brylski rozwinął później scenariusz Agaty Nowak wraz z Wojciechem Lepianką i wpadł na pomysł, aby odkrytą w „Żurku” na nowo Katarzynę Figurę obsadzić tu w podwójnej roli – matki głównej bohaterki i cygańskiej wróżki. - Chciałem trochę udziwnić świat, do którego trafia Kitka. Z rzeczywistości, z którą trochę się nie godzi, wkracza w świat magii i cygańskich wróżb, też realny, ale dziwny. Pamiętam go dobrze z dzieciństwa, kiedy Cyganie ze swoimi taborami przyjeżdżali do mojego miasteczka. Nieśli z sobą jakąś tajemnicę - mówił reżyser w wywiadzie dla portalu Audiowizualni.pl. Dzieła dopełniła znakomita obsada z debiutującą w głównej roli Heleną Sujecką. Katarzyna Figura udowodniła, że wciąż jest aktorką, której możliwości nie znamy, Jerzy Trela potwierdził swoją niezaprzeczalną markę, a Marek Kasprzyk, w roli owdowiałego ojca Kitki, stworzył postać na styku tragedii i farsy, która najdłużej chyba zostaje w pamięci. „Cudowne lato” otrzymało nagrodę Zielonogórskiego Klubu Kultury Filmowej na najstarszym polskim festiwalu filmów fabularnych w Łagowie, a także nagrody na festiwalach w Seattle i Chicago.
              EMISJA: CANAL+ Film2, sobota, 28 września 2013, 20:30
              Ostatni raz edytowany przez Paweł_nc+; 2013-09-13, 21:28.

              Komentarz


              • MIŁOŚĆ I BLIZNY
                (Love and Bruises)
                dramat, Francja/Chiny 2011
                reżyseria: Ye Lou
                występują: Corinne Yam, Tahar Rahim, Jalil Lespert

                Hua (Corinne Yam), studentka z Pekinu, przyjeżdża do Paryża kontynuować naukę. Mówi biegle po francusku, ale nie może odnaleźć się wśród Francuzów. Włócząc się po mieście, przypadkowo wpada na młodego robotnika Matthieu (Tahar Rahim). Chłopak, zafascynowany egzotyczną kobietą, zaprasza ją na obiad. Potem wszystko wydarza się dokładnie odwrotnie, niż w komedii romantycznej. Matthieu gwałci Hue, a ona po wszystkim pozwala odprowadzić się do domu. Tak zaczyna się oparty na seksualnym pożądaniu związek, w którym Hua jest coraz bardziej poniżana i traktowana przedmiotowo. W końcu Matthieu, chcąc wypróbować jej wierność, aranżuje kolejny gwałt na Hue, którego tym razem dokonuje jego przyjaciel Giovanni (Jalil Lespert). Hua decyduje się odejść, ale wtedy właśnie okazuje się, że łączy ją z Matthieu znacznie więcej, niż przypuszczała.

                Pokazywany na otwarcie sekcji Venice Days Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Wenecji „Miłość i blizny” to film Ye Lou, chińskiego reżysera tzw. „szóstej generacji”, która rozpoczęła nowy rozdział w chińskim kinie. Lou, po sukcesie nagrodzonego na festiwalu w Mannheim-Heidelberg swojego filmu dyplomowego „Weekendowi kochankowie”, zaczął pracę w chińskiej telewizji, gdzie stworzył serię „Supercity” i zaprosił do współpracy dziesięciu młodych reżyserów „szóstej generacji”. Dwa lata później Lou założył jedną z pierwszych w Chinach niezależnych wytwórni filmowych „Dream Factory”, której pierwszą produkcją był jego film „Suzhou”, nagrodzony Grand Prix na festiwalu w Rotterdamie. „Miłość i blizny” kontynuuje obsesyjne tematy reżysera takie jak namiętność, nad którą traci się kontrolę, miłość granicząca z nienawiścią i seksualne eksperymenty, które stają się manifestem wolności. Główne role w zrealizowanym w koprodukcji z Francją filmie „Miłość i blizny” zagrali debiutantka Corinne Yam i znany z obsypanego nagrodami „Proroka” Tahar Rahim. Po pokazie w Wenecji recenzent „The Hollywood Reporter” chwalił reżysera m.in. za to, że „w przeciwieństwie do wielu kolegów po fachu, kręcąc film w Paryżu uniknął powtarzania obowiązujących klisz: kawa, croissant i przebitki na wieżę Eiffle'a”.
                PREMIERA: CANAL+, wtorek, 16 lipca 2013, 20:00

                Komentarz



                • HENRYK IV, CZEŚĆ 1
                  (The Hollow Crown: Henry IV)
                  dramat historyczny, Wielka Brytania/USA, 2012
                  reżyseria: Richard Eyre
                  występują: Jeremy Irons, Tom Hiddleston, Alun Armstrong, Joe Armstrong,

                  Następca angielskiego tronu książę Hal (Tom Hiddleston) pragnie rozzłościć ojca, króla Henryka IV (Jeremy Irons). Spędza więc mnóstwo czasu w tawernach, obcując z plebsem i pijakami, a przede wszystkim z kompanią sir Johna Falstaffa (Simon Russell Beale), z którego nagminnie stroi sobie żarty. W tym samym czasie Hotspur (Joe Armstrong), który chowa do władcy urazę i pragnie przejąć koronę, planuje bunt. W działaniach wspiera go ojciec, hrabia Northumberland (Alun Armstrong) i wuj, hrabia Worcester (David Hayman). Wobec zagrożenia, Hal wspiera króla i razem pokonują konkurentów w bitwie pod Shrewsbury w połowie 1403 roku. W walce ginie Hotspur, którego ojciec postanawia pomścić.

                  W podzielonym na dwie części „Henryku IV”, wchodzącym obok „Ryszarda II” i „Henryka V” w skład cyklu czterech kronik historycznych, William Szekspir wyraźnie rozdziela wątki poważne i komediowe. Od strony politycznej sztuka opowiada o buncie angielskiej arystokracji przeciwko królowi Henrykowi IV, którego sami wcześniej osadzili na tronie po wspólnym zamordowaniu poprzedniego króla Anglii, Ryszarda II. Równocześnie rozgrywa się wątek komediowy, w którym królewski syn, książę Hal, prowadzi hulaszcze życie w towarzystwie londyńskich pijaczków, którzy cierpliwie znoszą wszelkie jego wybryki, by móc czerpać korzyści z przebywania w otoczeniu syna monarchy. Komediowym motorem tego wątku jest słynna fikcyjna postać szekspirowska, otyły i tchórzliwy rycerz sir John Falstaff, kompan przyszłego króla Henryka V.

                  Pretekstem do przypomnienia najsłynniejszych historycznych utworów Williama Szekspira był przypadający na rok 2012 finał Olimpiady Kulturalnej, który towarzyszył Letnim Igrzyskom Olimpijskim w Londynie. Z tej okazji kanał BBC 2 namówił do współpracy wybitnych znawców twórczości brytyjskiego dramaturga. Do adaptacji „Henryka IV” zaproszono Richarda Eyre’a, który na scenach brytyjskich teatrów dwukrotnie wystawiał „Hamleta” (w londyńskim Royal Court Theatre z Jonathanem Prycem w 1980 i Danielem Day-Lewisem w 1989 roku), a także „Ryszarda III” z Ianem McKellenem i „Króla Leara” z Ianem Holmem. Eyre jest znany z tego, że z równym powodzeniem radzi sobie za kamerą. Dowiódł tego jako reżyser „Notatek o skandalu” i biograficznego „Iris”, za który był nominowany do Złotego Lwa w Berlinie. - Jestem bardzo wdzięczny za możliwość powrotu do Szekspira i to w towarzystwie tak doświadczonego reżysera i wielkich aktorskich osobowości – ekscytował się na wieść o rozpoczęciu produkcji Jeremy Irons, czyli ekranowy król Henryk IV. Oprócz tytułowego bohatera w sztuce pojawia się ponad trzydzieści postaci, co dało twórcom szczególne pole do popisu przy kompletowaniu obsady. Na długiej liście aktorów, którzy wzięli udział w przedsięwzięciu znaleźli się m.in.: Tom Hiddleston („Thor”, „Avengers 3D”), Julie Walters („Mamma Mia!” cykl „Harry Potter”) i Simon Russell Beale (serial „Tajniacy”, „Głębokie błękitne morze”). Ciekawym zabiegiem twórców było obsadzenie w roli zbuntowanego Hotspura i jego ojca, Northumberlanda, Joe’ego Armstronga (serial „Robin Hood”) oraz jednego z najwybitniejszych aktorów szekspirowskich w Wielkiej Brytanii, Aluna Armstronga, w rzeczywistości połączonych identycznymi jak w filmie więzami krwi.
                  PREMIERA: CANAL+ Film2, czwartek, 19 września 2013, 20:30
                  Ostatni raz edytowany przez Paweł_nc+; 2013-09-10, 19:22.

                  Komentarz



                  • SŁODKICH SNÓW
                    (Mientras duermes/Sleep Tonight)
                    thriller, Hiszpania, 2011
                    reżyseria: Jaume Balagueró
                    występują: Luis Tosar, Marta Etura, Alberto San Juan

                    W luksusowej kamienicy w centrum Barcelony ładu i bezpieczeństwa pilnuje Cesar (Luis Tosar). Jako wzorowy dozorca zna wszystkich lokatorów, pomaga im w drobnych mieszkaniowych usterkach, wita miłym „dzień dobry”, kiedy wychodzą do pracy, a czasem udziela życiowych porad. Ale za pokerową twarzą Cesara kryje się wiele tajemnic. Jedną z nich jest narastająca życiowa frustracja, która doprowadza go na skraj samobójstwa. Jedyną rzeczą, która mu pomaga jest poczucie, że inni też są nieszczęśliwi. Pewnego dnia do jednego z najlepszych mieszkań kamienicy wprowadza się piękna Clara (Marta Etura). Cesar ma pewien pomysł, do realizacji którego używa chloroformu rozpylanego nocą w sypialni Clary i trucizny, którą nasącza jej naczynia, balsam do ciała i żywność. Clara zaczyna źle się czuć, na jej skórze pojawia się dziwna wysypka, a Cesar ma coraz większą obsesję na punkcie pięknej kobiety.

                    „Słodkich snów” to odbierający spokojny sen thriller Jaume Balagueró, hiszpańskiego specjalisty od kina grozy, odpowiedzialnego za „Apartament”, „Delikatną” ze znaną z serialu „Ally McBeal” Calistą Flockhart, a przede wszystkim za bardzo popularny „[Rec]”, który doczekał się już trzech sequeli. Balagueró drogę do filmowej kariery wybrał na wzór reżyserów francuskiej Nowej Fali. Najpierw studiował komunikację i fotografię, później pracował jako dziennikarz filmowy, a wreszcie zaczął kręcić własne krótkie metraże. Trzeci z nich, horror „Alicia”, nakręcony na taśmie 35 mm, przyniósł mu nagrodę na festiwalu w Stiges i otworzył drzwi do reżyserii filmowej.

                    W „Słodkich snów” bohatera, na którym opiera się ten sugestywny thriller, zagrał Luis Tosar, aktor który ze swojej demonicznej twarzy zrobił już rozpoznawalną w europejskim kinie markę. Tosar był nominowany m.in. do Europejskiej Nagrody Filmowej za „Twoje nowe życie”, a za „Celę 211” otrzymał prestiżową nagrodę Goya. W „Słodkich snów” towarzyszyła mu Marta Etura, z którą spotkał się również na planie „Celi 211”. Aktorka jest znana polskiej publiczności z zagadkowego hiszpańskiego obrazu „GranatowyPrawieCzarny”, dzięki któremu została laureatką Goi. Film Balagueró otrzymał nagrody m.in. w konkursie „Po zmroku” na festiwalu w Chicago, sześć statuetek Gaudi rozdawanych w Barcelonie, nominację do Goi i nagrodę Stowarzyszenia Hiszpańskich Aktorów dla Petry Martínez, która wcieliła się w drugoplanową rolę pani Veroniki, jednej z lokatorek kamienicy.
                    EMISJA: CANAL+ Film2, sobota, 6 września 2013, 20:30
                    Ostatni raz edytowany przez Paweł_nc+; 2013-09-06, 18:10.

                    Komentarz



                    • KOCHANIE, POZNAJ MOICH KUMPLI
                      (A Few Best Men)
                      komedia, Australia/Wlk. Brytania, 2011
                      reżyseria: Stephan Elliott
                      obsada: Laura Brent, Xavier Samuel, Kris Marshall, Kevin Bishop

                      Podczas egzotycznych wakacji David (Xavier Samuel) zakochuje się ze wzajemnością w Mii (Laura Brent). Po wspólnym romantycznym tygodniu młody Anglik i piękna Australijka postanawiają się pobrać.
                      Spontaniczny ślub ma się odbyć w posiadłości ojca panny młodej, senatora Jima Ramme (Jonathan Biggins) w Górach Błękitnych. David udaje się tam w towarzystwie trzech przyjaciół. Pewny siebie Tom (Kris Marshall), neurotyczny Graham (Kevin Bishop) i załamany odejściem dziewczyny Luke (Tim Draxl) zamieniają uroczystość w niekończące się pasmo katastrof. Kłopoty zaczynają się już w przeddzień imprezy, kiedy chłopcy przypadkowo wchodzą w posiadanie sporej ilości nielegalnych substancji należących do porywczego dilera, Raya (Steve Le Marquand). Tego samego wieczora kompletnie pijani porywają ukochaną owcę senatora, maskotkę jego politycznych kampanii.

                      "Kochanie, poznaj moich kumpli" to zwariowana komedia ślubna, za którą stoją specjaliści od niebanalnej filmowej rozrywki. Reżyserem filmu jest Australijczyk STEPHAN ELLIOTT. Twórca ekscentrycznej "Priscilli, królowej pustyni" i "Wojny domowej", zwykle pisze scenariusze swoich filmów, tym razem posłużył się jednak tekstem Deana Craiga, autora m.in. "Zgonu na pogrzebie". "Kochanie, poznaj moich kumpli", który z pewnością spodoba się fanom "Kac Vegas", to pierwszy od 17 lat film Elliotta zrealizowany w australijskich plenerach: - "Opuściłem ponurą Europę i wróciłem do słonecznej Australii, tylko po to, by znów rozśmieszać ludzi. Sądząc po recenzjach udało mu się: "Kochanie, poznaj moich kumpli" nie ma w sobie błyskotliwości "Wojny domowej" ani świeżości wykonania "Priscilli, królowej pustyni", jest jednak wyborną komedią, jakich już się niestety nie kręci. Całkowicie bezpretensjonalną, pełną wariackich pomysłów, ale także szacunku dla widza" - pisał o filmie Darek Kuźma z portalu Onet.
                      WIECZÓR SPECJALNY: WIECZNIE NIEDOJRZALI
                      CANAL+ Film, sobota, 14 grudnia 2013, 20:00
                      Ostatni raz edytowany przez Paweł_nc+; 2013-12-11, 19:40.

                      Komentarz



                      • SZTURM
                        (L'assaut)
                        film sensacyjny, Francja, 2010
                        reżyseria: Julien Leclercq
                        obsada: Vincent Elbaz, Grégori Derangére, Mélanie Bernier

                        Jest 24 grudnia 1994 roku. Czterech terrorystów Zbrojnej Grupy Islamskiej przejmuje kontrolę nad samolotem Air France, który leci z Algierii do Paryża. Na pokładzie przebywa 227 pasażerów, którzy stają się zakładnikami. Terroryści domagają się uwolnienia przetrzymywanych przez francuski rząd członków ich bojówki i umożliwienie im natychmiastowego opuszczenia kraju. Francuska dyplomacja rozpoczyna negocjacje z rządem Algierii, a terroryści na pokładzie samolotu zaczynają dramatyczne odliczanie. Nie wszyscy pasażerowie wylądują na lotnisku w Marsylii, gdzie na porywaczy będzie czekała wykwalifikowana brygada antyterrorystyczna.

                        W amerykańskim magazynie "Village Voice" krytyk Marc Holcomb napisał o "Szturmie": "To już kolejny filmowy gatunek, w którym Francuzi próbują nam skopać tyłek" . I rzeczywiście, film Juliena Leclercqa jest skrojony na najlepszy amerykański thriller, w którym duszna atmosfera, efekty specjalne, gra aktorska i zwroty akcji układają się harmonijnie we wciągające widowisko. Wydarzenia, które opisuje "Szturm" nie tylko wydarzyły się naprawdę, ale były pieczołowicie transmitowane przez telewizje. Leclercq sprawnie wyłuskuje pojedynczych bohaterów ze zbiorowości, nadaje im rozpoznawalne cechy, stawia po obu stronach barykady i zmusza, aby widz się do nich przywiązał. "Szturm" to drugi pełnometrażowy film Leclercqa, który trzy lata wcześniej nakręcił film science fiction "Przemiana", pokazywany premierowo na festiwalu w Toronto. "Szturm" z kolei został po raz pierwszy pokazany publicznie na festiwalu w Sarlat, ale w swojej festiwalowej wędrówce doszedł aż do Tokio.
                        PREMIERA: CANAL+ Film2, sobota, 3 sierpnia 2013, 20:00
                        Ostatni raz edytowany przez Paweł_nc+; 2013-07-31, 21:06.

                        Komentarz



                        • ŻYŁA SOBIE BABA
                          (Zhila była odna baba)
                          dramat, Rosja, 2011, min
                          reżyseria: Andrey Smirnov
                          obsada: Darya Ekamasova, Nina Ruslanova, Madislav Abashin

                          Rosja w latach 1909 - 1921. Przetaczające się przez kraj wojny i rewolucję oglądamy oczami Varvary (Darya Ekamasova) prostej, wiejskiej kobiety.
                          Varvara przychodzi na świat w biedzie, ale od matki dostaje dużo miłości. Wyrasta na dziewczynę piękną i rezolutną, jej temperament wkrótce utemperuje mąż, Iwan (Vladislav Abashin). Przemoc, której Varvara doświadcza w małżeńskiej sypialni i poza nią nie przysparza jej współczucia sąsiadek, zazdrosnych o spojrzenia, które dziewczynie rzucają ich mężowie. Varvara pozostaje wykluczona z wiejskiego społeczeństwa. A to sprawia, że obok okrutnej wojny, w której tonie Rosja, Varvara musi codziennie rozgrywać swoją małą, prywatną, nie mniej straszną i upokarzającą wojnę.

                          O "Żyła sobie baba" Andreya Smirnova niektórzy rosyjscy krytycy pisali, że to najważniejszy film rosyjski 2011 roku. Na ekrany kin wchodził w atmosferze podobnej do tej, którą wywołało w Polsce "Pokłosie" Władysława Pasikowskiego. Sam reżyser doceniony wcześniej za filmy "Jesień" i "Dworzec białoruski", o "Żyła sobie baba" mówił: "Póki nie uwolnimy się od zwierzęcych zachowań, nie rozliczymy z przeszłością, nie pokajamy się, będziemy musieli żyć w okrucieństwie". Smirnov, który obrazem "Żyła sobie baba" wraca za kamerę po 32 latach przerwy, często pojawiał się na planie jako aktor. Zagrał w "Wojnie i pokoju" Siergieja Bondarczuka, okrzykniętej rewelacją Cannes 2011 "Elenie" Andrieja Zwiagincewa, a także w "Persona non grata" Krzysztofa Zanussiego. Bohaterka "Żyła sobie baba", Varvara, jest żeńskim odpowiednikiem Jurodiwego, szaleńca, który w dawnej Rosji był wzorem świętości. Reżyser wrzuca ją w samo epicentrum wojennego i ludzkiego okrucieństwa, doświadcza potwornościami. W Varvarę wcieliła się debiutująca w pierwszoplanowej roli Darya Ekamasova, a partnerował jej Vladislav Abashin, znany z doskonałego obrazu "We mgle" Siergieja Łoźnicy. W filmie gra też znany z rosyjskiego mainstreamu Aleksej Serebriakov, aktor takich filmów, jak "9 kompania" czy "Ładunek 200".
                          PREMIERA: CANAL+ Family2, wtorek, 10 września 2013, 20:30
                          Ostatni raz edytowany przez Paweł_nc+; 2013-09-06, 18:22.

                          Komentarz



                          • IRON SKY
                            (Iron Sky)
                            komedia sensacyjna, Finlandia/Niemcy/Australia, 2012
                            reżyseria: Timo Vuorensola
                            występują: Julia Dietze, Christopher Kirby, Götz Otto

                            W 2018 roku prezydent USA wysyła załogową misję kosmiczną na Księżyc w nadziei, że zapewni jej to reelekcję. Po ciemnej stronie ziemskiego satelity dwóch astronautów odkrywa tajną nazistowską bazę w kształcie swastyki, która powstała po ucieczce nazistów z Ziemi w 1945. Teraz imperium fuhrera rusza do kontrataku, zapoczątkowanego przez "meteorblitzkrieg". „Iron Sky” to jedna z najbardziej oczekiwanych produkcji europejskich 2012 roku, niepoprawna politycznie i historycznie komedia sf ze spektakularnymi efektami specjalnymi. To także pierwszy w historii kinematografii film, którego produkcję wsparli internauci. Dzięki blisko 2500 osób z różnych stron świata udało się zebrać około miliona euro, projekty pojazdów kosmicznych i częściowo kompozycje muzyczne do filmu. Nazwiska zaangażowanych w realizację filmu fanów są wymienione w końcowych napisach. W roli wodza nazistów wystąpił demoniczny Udo Kier, znany z filmów Larsa Von Triera i Wima Wendersa. Inspiracją dla filmowej postaci prezydent USA była słynna gubernator Alaski Sarah Palin.
                            PREMIERA: CANAL+ Film2, niedziela, 14 lipca 2013, 20:00

                            Komentarz



                            • HANS KLOSS. STAWKA WIĘKSZA NIŻ ŚMIERĆ
                              sensacyjny, Polska, 2011
                              reżyseria: Patryk Vega
                              występują: Tomasz Kot, Piotr Adamczyk, Stanisław Mikulski, Emil Karewicz, Marta Żmuda Trzebiatowska, Daniel Olbrychski

                              Madryt, 1975 rok. Po ceremonii pogrzebowej jednego z ukrywających się w Hiszpanii nazistów, Klossa (Stanisław Mikulski) zaprasza do siebie niejaki Werner (Daniel Olbrychski). Na miejscu Hans spotyka Hermanna Brunnera (Emil Karewicz), który chce dowiedzieć się, co J-23 wie na temat miejsca ukrycia największego skarbu Trzeciej Rzeszy - Bursztynowej Komnaty. Koenigsberg, 1945 rok. Hans Kloss (Tomasz Kot) - agent polskiego wywiadu o kryptonimie J-23 - wpada na trop skarbu zrabowanego przez nazistów. W intrygę zaangażowany jest Brunner (Piotr Adamczyk). Kloss, próbując pokrzyżować plany wroga, stara się ocalić z wojennej pożogi piękną Elzę (Marta Żmuda Trzebiatowska), dla której gotów jest zaryzykować bezpieczeństwo misji. Twórcy „Klossa" nie ukrywają inspiracji klasyką gatunku: filmami „Tylko dla orłów" i „Komandosi z Navarony". „Hans Kloss. Stawka większa niż śmierć" to trzymający w napięciu, szpiegowski film wojenny utrzymany w klimacie legendarnego serialu, ale opowiedziany językiem współczesnego kina ze spektakularnymi efektami specjalnymi i dynamiczną, pełną suspensu akcją. W obsadzie znaleźli się znakomici aktorzy w nowych, zaskakujących wcieleniach, a także niezapomniani serialowi antagoniści Brunner i Kloss - Emil Karewicz oraz Stanisław Mikulski, których spotkanie po latach będzie wstępem do pasjonującej podróży w przeszłość i odkrycia jednej z największych tajemnic III Rzeszy. Pracę nad scenariuszem filmu rozpoczęli Andrzej Szypulski i Zbigniew Safjan, scenarzyści serialu „Stawka większa niż życie", jednak obaj zmarli podczas prac. Scenariusz dokończył Władysław Pasikowski.
                              PREMIERA: CANAL+ Film2, piątek, 19 lipca 2013, 20:00

                              Komentarz



                              • MAŁA MATURA 1947 cz. 3
                                dramat historyczny, Polska, 2010
                                reżyseria: Janusz Majewski
                                występują: Marek Kondrat, Wojciech Pszoniak, Wiktor Zborowski, Artur Żmijewski, Marian Opania

                                Ciepła i pełna humoru opowieść o dojrzewaniu w okresie pierwszych, burzliwych lat powojennej polski. Do wyzwolonego Krakowa przyjeżdża ze Lwowa małżeństwo (Agnieszka Michalska, Artur Żmijewski) z dwojgiem dzieci, czternastoletnim Ludwikiem (Adam Wróblewski) i pięć lat młodszą Hanią (Elżbieta Trzaskoś). Ludwik trafia do dobrego gimnazjum, nawiązuje przyjaźnie. Gdy przed czerwcowym referendum do Krakowa przyjeżdża Stanisław Mikołajczyk (Stanisław Sikora), Ludwik zamieszany przypadkowo w uliczną burdę zostaje aresztowany. Film i serial w reżyserii Janusza Majewskiego („C.K. Dezerterzy”) to wspaniała lekcja historii. Jego bezapelacyjnym atutem jest udział plejady wybitnych polskich aktorów: Marka Kondrata, Artura Żmijewskiego, Mariana Opani, Wiktora Zborowskiego, Wojciech Pszoniaka, Olgierda Łukaszewicza i Agnieszki Michalskiej.
                                PREMIERA: CANAL+ Film2, środa, 17 lipca 2013, 20:00

                                Komentarz

                                Pracuję...
                                X
                                nc+