Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

CANAL+ - opisy filmów

Zwiń
Temat został zamknięty
X
Ten wątek został przyklejony.
X
X
  • Filtruj
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts


  • © Photo Vincent Perez © 2011 EuropaCorp - Left Bank Pictures - France 2 Cinéma

    LADY
    (The Lady)
    dramat, Francja/Wielka Brytania, 2011
    reżyseria: Luc Besson
    występują: Michelle Yeoh, David Thewlis, Jonathan Raggett, Jonathan Woodhouse, Benedict Wong

    Luc Besson opowiada o życiu laureatki Pokojowej Nagrody Nobla z 1991 roku Aung San Suu Kyi.

    Do targanej wewnętrznymi konfliktami Birmy powraca po studiach na Oksfordzie Aung San Suu Kyi (Michelle Yeoh), córka Aung Sana, który walczył o niepodległość kraju. Kobieta staje w obliczu dylematu, czy wzorem ojca walczyć o wolność i demokrację Birmy, czy poświęcić się rodzinie i zaopiekować chorym na raka mężem. W rolę tytułowej „Lady” wcieliła się Michelle Yeoh, znana widzom m.in. z hitu „Przyczajony tygrys, ukryty smok”.
    PREMIERA: CANAL+, czwartek, 10 października 2013, 21:00

    Komentarz



    • CZŁOWIEK Z MARMURU
      dramat obyczajowy, Polska, 1976
      reżyseria: Andrzej Wajda
      występują: Jerzy Radziwiłowicz, Krystyna Janda, Tadeusz Łomnicki, Jacek Łomnicki, Michał Tarkowski, Piotr Cieślak

      Opowieść o przodowniku pracy z lat 50. XX wieku i reżyserce telewizyjnej idącej po latach jego śladami.

      Studentka szkoły filmowej Agnieszka (Krystyna Janda) realizuje film dyplomowy o przodowniku pracy Mateuszu Birkucie (Jerzy Radziwiłowicz), murarzu z Nowej Huty, chłopie spod Krakowa, który wsławił się rekordem: w 5-osobowym zespole ułożył w ciągu zmiany ponad 30 tysięcy cegieł. Warunkiem powstania dokumentu jest odnalezienie bohatera. Podróżując z ekipą, młoda dokumentalistka odkrywa kulisy wydarzeń sprzed 25 lat, docierając do ludzi, którzy znali Birkuta. Jednym z nich jest sławny reżyser Jerzy Burski (Tadeusz Łomnicki), który rekordowi Birkuta poświęcił film „Oni budują nasze szczęście”. Od Michalaka, ubeka, który pilnował nowego bohatera narodu, Agnieszka dowiaduje się o przykrym incydencie: podczas pokazu murowania ktoś podłożył Birkutowi rozpaloną cegłę, by nie mógł już bić rekordów. Coraz bardziej zaintrygowana studentka trafia do Zakopanego, do żony Birkuta Hanki Tomczyk, która wyrzekła się go publicznie, gdy popadł w niełaskę władzy. Rozmawia też z Witkiem, przyjacielem Mateusza z tamtych lat, dziś dyrektorem Huty Katowice i Jodłą (Wiesław Wójcik) byłym sekretarzem partyjnym. Nikt nie wie, co stało się z Birkutem. Dopiero od jego syna, odnalezionego z trudem w Stoczni Gdańskiej, udaje jej się dowiedzieć, że ojciec nie żyje.

      Dziś "Człowiek z marmuru" jest klasykiem i legendą. W latach 70. Kiedy powstał i z trudem trafił do ograniczonej dystrybucji, stał się wydarzeniem nie tylko kulturalnym. Dramatyczne losy Mateusza Birkuta widzowie odczytali bowiem jako metaforę zmagań jednostki z totalitaryzmem. Aleksander Ścibor-Rylski, twórca scenariusza, wykorzystał fakty z życia autentycznego murarza-rekordzisty Piotra Ożańskiego. W „Człowieku z marmuru” zadebiutowała na ekranie Krystyna Janda, tworząc wyrazistą, interesującą i przekonującą postać. W Mateusza Birkuta i jego syna wcielił się młody wówczas aktor krakowskiego Starego Teatru Jerzy Radziwiłowicz, znany wcześniej z zaledwie dwu większych ról filmowych.
      KLASYKA POLSKIEGO KINA
      ANDRZEJ WAJDA

      PREMIERA: CANAL+ Film, niedziela, 6 października 2013, 11:00
      Ostatni raz edytowany przez Paweł_nc+; 2013-10-02, 15:12.

      Komentarz



      • ZWROT. W TRASIE Z ANTONYM
        (Turning)
        dokument, Dania/Stany Zjednoczone, 2012
        reżyseria: Charles Atlas
        występują: Charles Atlas, Thomas Bartlett, Christian Biegai, Antony Hegarty, Johanna Constantine

        Charles Atlas zabiera nas w trasę z grupą muzyczną Antony and the Johnsons, której liderem jest Antony Hegarty – znany brytyjski piosenkarz i autor tekstów.

        „The Turning” to trasa koncertowa, której twórcą jest Charles Atlas. Zdjęcia do filmu powstawały w Paryżu, Rzymie, Londynie, Madrycie i Pradze. Film opiera się na połączeniu muzyki zespołu Antony and the Johnsons z hipnotycznymi obrazami Atlasa oraz z występami 13 kobiet, które biorą udział w show razem z Anthonym. Ich historie przeplecione emocjonalnymi piosenkami zespołu tworzą poruszającą kombinację pełną siły i nadziei. Są artystkami i trudno je zdefiniować, zwłaszcza że są wśród nich osoby androgeniczne i transgenderowe. Pochodzą z miejsc, w których bycie sobą jest okupione walką. Dają o niej wyobrażenie intymne wywiady, których kobiety udzielają autorowi dokumentu. A gdy Anthony śpiewa piosenki o poczuciu wyobcowania i transcendentności człowieka, one odkrywają swoją kobiecość i tożsamość płciową. Reżyser „Zwrotu” Charles Atlas tworzy filmy od 1970 roku. Jest autorem wielu długometrażowych filmów dokumentalnych i pionierskich instalacji, łączących taniec i video. W 2006 roku jego wybrane dzieła można było zobaczyć na retrospektywnej wystawie w galerii Tate Modern. Jego prace były też prezentowane w muzeum sztuki nowoczesnej MoMA w Nowym Jorku i w Centrum Pompidou.
        PREMIERA: CANAL+, poniedziałek, 7 października 2013, 22:35

        Komentarz



        • JESTEŚ BOGIEM
          (Jesteś Bogiem)
          dramat, Polska, 2012
          reżyseria: Leszek Dawid
          występują: Marcin Kowalczyk, Tomasz Schuchardt, Dawid Ogrodnik, Katarzyna Wajda, Marcin Dorociński

          Historia trójki przyjaciół z Mikołowa i Katowic, którzy dzięki oryginalnym utworom stali się głosem pokolenia młodych Polaków i na zawsze zmienili oblicze polskiego hip-hopu.

          Paktofonika powstała w 1998 roku, a jej nazwę, oznaczającą „pakt zawiązany przy brzmieniu głośnika", wymyślili Magik i Rahim. W pełnym składzie zespół działał niespełna trzy lata. Tworzyli ją Piotr Łuszcz - Magik (Marcin Kowalczyk), Sebastian Salbert - Rahim (Dawid Ogrodnik) i Wojciech Alszer - Fokus (Tomasz Schuchardt). Film opowiada historię powstawania kilku konkretnych piosenek, lecz przede wszystkim pozwala odnieść ich teksty do życia bohaterów i zrozumieć, co znaczyły. Jest zapisem codziennego życia Magika, Rahima i Fokusa z czasu, gdy tworzyli Paktofonikę. Wchodzili wówczas w dorosłość, myśleli o realizacji pierwszych poważnych planów artystycznych. Najdojrzalszy z nich - Magik - miał charyzmę i pisał świetne teksty. Poczatkowo Rahim i Fokus szukają Magika, chcą się z nim zaprzyjaźnić i pokazać mu swoje teksty, bo wiedzą, że mogą się od niego dużo nauczyć, znaleźć jakąś konkretną formę dla tego, co chcieliby robić. Nić porozumienia, która nawiązuje się między nimi a Magikiem jest jednym z ważniejszym momentów filmu. Pierwsze piosenki - „Priorytety”, „Ja to ja” i „Gdyby” - nagrali i wydali w październiku 1998 roku. Po pierwszych sukcesach podpisali umowę na płytę, nad którą pracowali przez kolejne dwa lata. „Kinematografia” ukazała się w grudniu 2000 roku, zawierała utwór „Jestem bogiem”, najważniejszy i najbardziej znany w dorobku Paktofoniki. Kilka dni po premierze płyty, 26 grudnia 2000 roku Magik popełnił samobójstwo, skacząc z okna swojego mieszkania. Rahim i Fokus pomimo szoku nie zawiesili działalności Paktofoniki, jakiś czas później zaczęli także na nowo grać koncerty, w czasie których partie Magika odtwarzane były z taśmy. W marcu 2003 roku zagrali pożegnalny koncert dedykowany pamięci Magika. Na końcu występu Rahim ogłosił, że Paktofonika przestaje istnieć.

          „Jesteś Bogiem” czekał na premierę blisko dziesięć lat, pomysłodawca i autor scenariusza, Maciej Pisuk zaczął bowiem pracować nad tekstem wkrótce po śmierci Magika. We wrześniu 2012 roku, kiedy film wszedł na ekrany, w weekend otwarcia przyciągnął do kin 373 796 widzów, co jest trzecim wynikiem na przestrzeni lat 1992-2012. Większą oglądalność odnotował tylko „Pan Tadeusz” i komedia romantyczna „Kochaj i tańcz”. Obraz Leszka Dawida był najchętniej oglądanym polskim filmem w 2012 roku – zobaczyło go ponad 1 442 tysiące widzów.

          Prace nad obrazem poprzedził długotrwały casting, a także warsztaty wokalne i spotkania z żyjącymi członkami Paktofoniki, których najświeższe utwory można usłyszeć w filmie. Muzyka jest oczywiście jednym z głównych motywów filmu. Choć „Jesteś Bogiem” nie jest dokumentalną kompilacją najważniejszych występów Paktofoniki, na potrzeby produkcji został odtworzony pożegnalny koncert Paktofoniki w katowickim Spodku.

          Leszek Dawid od początku zapowiadał, że chce, by jego film dawał możliwość „przebywania” z Magikiem i spojrzenia na niego jako na niezwykle ciekawą osobowość. Reżyser pozostaje wierny swojemu wrażeniu, które w pierwszej chwili wywarła na nim ta postać w scenariuszu: wprawdzie Magik był idolem, miał bliskich sobie ludzi, lecz żył z poczuciem, że nie jest rozumiany. Leszek Dawid nie stara się odpowiedzieć na pytanie, co doprowadziło do samobójczej śmierci lidera Paktofoniki. Pokazuje jednak całe skomplikowanie sytuacji w jakiej znalazł się Magik. W pewnych fragmentach filmu jego losy obserwujemy także z perspektywy bliskich Magikowi ludzi, którzy wpływali na jego życie. Dzięki temu „Jesteś Bogiem” staje się swego rodzaju wielogłosem o Magiku, o jego poczuciu wyobcowania i bezradności wobec wymagań ówczesnej rzeczywistości. Leszek Dawid zdobył m.in. nagrodę specjalną za reżyserię za „Jesteś Bogiem" na 22. Festiwalu Filmów Wschodnioeuropejskich w Cottbus oraz na Gdynia Film Festival. W Gdyni nagrody za kreacje aktorskie otrzymali też Marcin Kowalczyk, Tomasz Schuchardt i Dawid Ogrodnik.
          WIECZÓR SPECJALNY: POLSKA WCZORAJ
          CANAL+, sobota, 15 lutego 2014, 22:20
          Ostatni raz edytowany przez Paweł_nc+; 2014-02-12, 16:00.

          Komentarz



          • MIŁOŚĆ
            (Amour)
            dramat, Austria/Francja/Niemcy, 2012
            reżyseria: Michael Haneke
            występują: Jean-Louis Trintignant, Emmanuelle Riva, Isabelle Huppert

            Georges (Jean-Louis Trintignant) i Anne (Emmanuelle Riva) są mieszkającym w Paryżu małżeństwem z 50-letnim stażem. Obydwoje mają artystyczną duszę i cieszą się każdą chwilą życia. Ich córka (Isabelle Huppert) wraz z rodziną mieszka za granicą. Pewnego dnia w wyniku wylewu stan zdrowia Anne dramatycznie się pogarsza. Po nieudanej operacji Anne poprosi męża, by nigdy więcej nie posyłał jej do szpitala. Oznacza to powolne pogarszanie się jej stanu. Alexandre przystaje na tę prośbę i z pełnym poświęceniem zaczyna się nią opiekować. Odrzuca pomoc rodziny, nie zgadza się wysłać żony do domu opieki. W końcu jednak i on jest u kresu sił.

            Haneke pokazuje sytuację, w której śmierć bliskiej osoby przychodzi powoli i jest tym bardziej bolesna. Dla reżysera miłością jest szacunek i spełnianie woli partnera wbrew wszystkiemu. „Miłość” Michaela Hanekego była filmowym wydarzeniem 2013 roku. Film zdobył m.in. Oscara w kategorii najlepszy film nieanglojęzyczny, Złotą Palma w Cannes, nagrodę BAFTA i Złoty Glob.
            PREMIERA: CANAL+, niedziela, 13 października 2013, 21:00

            Komentarz



            • MARY I MARTHA
              (Mary and Martha)
              dramat, Wielka Brytania/USA, 2013
              reżyseria: Phillip Noyce
              występują: Hilary Swank, Brenda Blethyn, Sam Claflin

              Historia dwóch kobiet, które tracą synów z powodu malarii.

              Mary (Hilary Swank) jest nadopiekuńczą matką, która postanawia zabrać syna (Lux Haney-Jardine) ze szkoły po tym, jak chłopak staje się obiektem ataków ze strony kolegów z klasy. Przekonana o tym, że jest w stanie zapewnić mu lepszą edukację, wyrusza z nim w długa podróż do Afryki. Tam George zostaje ugryziony przez komara, zapada na malarię i umiera. Zrozpaczona Mary, wkrótce po pogrzebie, powraca na Czarny Ląd. Poznaje Marthę (Brenda Blethyn), Brytyjkę, która również straciła jedyne dziecko z powodu malarii. Jej syn pracował w sierocińcu w Mozambiku. Kobiety zdają sobie sprawę, że ich tragiczne doświadczenia są codziennością w tej części świata. Rocznie z powodu malarii umiera ponad pół miliona ludzi, a większość z nich to afrykańskie dzieci. Mary i Martha postanawiają walczyć z tą chorobą.
              PREMIERA: CANAL+, poniedziałek, 14 października 2013, 21:00
              Ostatni raz edytowany przez Paweł_nc+; 2013-10-10, 18:31.

              Komentarz



              • NIEWIERNI
                (Les Infideles)
                komedia, Francja, 2012
                reżyseria: Emmanuelle Bercot, Fred Cavayé
                występują: Jean Dujardin, Gilles Lellouche, Lionel Abelanski

                Komedia o męskich zdradach, na którą składają się miłosne perypetie bohaterów, granych przez największe gwiazdy francuskiego kina.

                Thibault (Guillaume Canet) uprawia seks z kochanką w domu pod nieobecność żony. A gdy ta niespodziewanie dzwoni domofonem, w panice wyprawia partnerkę i stara się usunąć ślady po niej. Przez okno wyrzuca nawet psa, który przypadkiem znalazł się na jego drodze. Inny bohater, Bernard (Gilles Lellouche), po kolejnej przygodzie łóżkowej trafia na pogotowie. O jego dolegliwości lekarze muszą powiadomić żonę. Eric uwodzi młodą Ines (Clara Ponsot), a Greg i Fred z kolejnej opowieści spędzają miłosne noce z przygodnie poznanymi kobietami w paryskich hotelach.

                Obok laureata Oscara 2012 Jeana Dujardina, damsko-męskie sekrety i kłamstewka ujawniają m.in. Guillaume Canet („Nie mów nikomu”, „Niebiańska plaża”), Gilles Lellouche („Niebo nad Paryżem”) i zjawiskowa Sanderine Kiberlain („Kobiety z 6. piętra”, „Mikołajek”, „Cyrano de Bergerac”). Film wyróżnia efektowna sceneria (zdjęcia kręcono w Paryżu i Las Vegas), a także pomysłowe skecze autorstwa Alexandre’a Courtèsa, reżysera światowej sławy klipów grup Daft Punk, U2, The White Stripes i Jamiroquai.
                PREMIERA: CANAL+, wtorek, 15 października 2013, 21:00
                Ostatni raz edytowany przez Paweł_nc+; 2013-10-10, 18:34.

                Komentarz



                • CZTERY SŁOŃCA
                  (Ctyri slunce/Four Suns)
                  dramat, Czechy, 2012
                  reżyseria: Bohdan Slama
                  występują: Jaroslav Plesl, Anna Geislerová, Karel Roden, Marek Šácha, Igor Chmela

                  Opowieść o współczesnej rodzinie - jej wzlotach i upadkach, chwilach szczęścia i zwątpienia.

                  Jára (Jaroslav Plesl) ma czterdzieści lat i dwójkę dzieci, ale wciąż nie jest jeszcze dojrzały. Kilkuletnią córkę oraz nastoletniego, wkraczającego właśnie w okres buntu syna (Marek Šácha), z pierwszego związku wychowuje z obecną żoną, (Anna Geislerová). Jana nie jest szczęśliwa w tym związku. Kiedy Jára traci pracę i nie może znieść kolejnej, jeszcze gorszej, nachodzi kulminacja kryzysu. Jana znajduje pocieszenie w ramionach kochanka Třídníego (Igor Chmela). Jara postanawia tymczasem wykorzystać zdolności najbliższego przyjaciela, Karela (Karel Roden) i rozkręcić z nim interes życia.

                  W prezentowanych na festiwalu w Sundance „Czterech słońcach” Bohdan Slama („Mój nauczyciel", „Dzikie pszczoły, „Szczęście") znów przygląda się prowincjonalnej rzeczywistości i rysuje portret ludzi, poszukujących duchowości.
                  PREMIERA: CANAL+, środa, 16 października 2013, 21:00
                  Ostatni raz edytowany przez Paweł_nc+; 2013-10-10, 18:35.

                  Komentarz



                  • DREDD
                    (Dredd)
                    film akcji, USA/Wielka Brytania, 2012
                    reżyseria: Pete Travis
                    występują: Karl Urban, Olivia Thirlby, Lena Headey, Wood Harris, Langley Kirkwood

                    W niedalekiej przyszłości Stany Zjednoczone są wyjałowioną Ziemią Przeklętą. W leżącym na wschodnim wybrzeżu, liczącym 800 milionów mieszkańców Mega City 1 odnotowuje się 17 tysięcy przestępstw dziennie. Prawo egzekwują tam sędziowie, którzy sami ścigają przestępców, wydają wyroki i wymierzają kary. Losy podejrzanych są wyłącznie w ich rękach. Za szczególnie bezwzględnego wobec bandytów uchodzi sędzia Dredd (Karl Urban). Pomaga mu Anderson (Olivia Thirlby), obdarzona umiejętnościami parapsychicznymi rekrutka. Tymczasem w mieście pojawia się niebezpieczny narkotyk o nazwie Slo-Mo. Źródłem jego pochodzenia jest najbardziej niebezpieczne miejsce w metropolii – olbrzymi, 200-piętrowy blok o nazwie Peach Tree Block, w którym rządzi stojąca na czele gangu handlarzy Ma-Ma (Lena Headey). Dredd i Anderson wkraczają do akcji, ale okazuje się, że wieżowiec jest dla nich pułapką.
                    PREMIERA: CANAL+, czwartek, 17 października 2013, 23:30
                    Ostatni raz edytowany przez Paweł_nc+; 2013-10-10, 18:36.

                    Komentarz


                    • CZŁOWIEK Z ŻELAZA
                      dramat obyczajowy, Polska, 1981
                      reżyseria: Andrzej Wajda
                      występują: Jerzy Radziwiłowicz, Krystyna Janda, Marian Opania

                      Kontynuacja losów rodziny Birkutów.

                      Syn Mateusza Birkuta, Maciek Tomczyk, jest robotnikiem w stoczni gdańskiej. Jest także aktywnym działaczem komitetu strajkowego. Dziennikarz radiowy Winkel otrzymuje polecenie zrealizowania reportażu kompromitującego Tomczyka. Winkel przyjeżdża do Trójmiasta i składa wizytę, przedstawicielowi lokalnych władz Badeckiemu, który uświadamia mu, jak ważny jest reportaż dla władzy. Winkel bezskutecznie próbuje przedostać się na teren stoczni. W tłumie zgromadzonym przed bramą zakładu spotyka dawnego znajomego Dzidka, któremu kiedyś załatwił pracę w telewizji gdańskiej. Dzidek opowiada mu o Tomczyku, który jest jego kolegą ze studiów. Od działaczki związkowej Wiesławy Hulewicz dziennikarz dowiaduje się o małżeństwie Maćka Tomczyka z Agnieszką, która w 1976 roku robiła film o Birkucie. Dzięki znajomościom w milicji, Winkelowi udaje się odwiedzić ją w areszcie, w którym jest osadzona za popieranie strajku. Znają się z czasów pracy w telewizji. Agnieszka opowiada mu historię swej znajomości i małżeństwa z Birkutem. Po tej rozmowie winkiel postanawia, że reportaż kompromitujący Tomczyka nigdy nie powstanie.
                      KLASYKA POLSKIEGO KINA
                      PREMIERA: CANAL+ Film, niedziela, 13 października 2013, 23:25

                      Komentarz



                      • BERT STERN. PRAWDZIWY MADMAN
                        (Bert Stern: Original Madman)
                        dokument, USA, 2011
                        reżyseria: Shannah Laumeister
                        wystąpują: Bert Stern, Shannah Laumeister, Albert D'Annibale

                        Historia o autokreacji jednego z najbardziej znanych fotografików w historii, jego karierze, upadku i ponownym wzniesieniu się na szczyt.

                        Dokument „Bert Stern. Prawdziwy Madmen” przybliża sylwetkę jednego z najbardziej znanych na świecie fotografików komercyjnych, gwiazdy lat 60.
                        Początek zawrotnej kariery Sterna zbiega się w czasie z okresem złotych lat reklamy w Stanach Zjednoczonych. Bert zaczynał od pracy roznosiciela poczty w gazecie „Look Magazine”, gdzie poznał innego młodego fotografika Stanleya Kubricka. Pierwszym oszałamiającym sukcesem Sterna była kampania reklamowa „Driest of the Dry” zrobiona na zlecenie producentów wódki Smirnoff. Reklama, która pojawiła się m.in. na słynnej Madison Avenue w Nowym Jorku spowodowała wzrost sprzedaży alkoholu, który przeszedł najśmielsze oczekiwania producenta.

                        Przed obiektywem Sterna stawały najpiękniejsze kobiety świata: Audrey Hepburn, Sophia Loren, Elizabeth Taylor, Brigitte Bardot i Twiggy. Bert jest również autorem ostatniej sesji zdjęciowej Marilyn Monroe, cykl zdjęć znany jako „The Last Sitting” to 2500 fotografii, nad którymi aktorka i ekipa pracowali 3 dni. Stern robił zdjęcia do reklam, fotografie modowe, okładki magazynów oraz portrety. Pracował dla takich firm, jak IBM, Vouge, Glamour czy Revlon. Stern, tak jak Irving Penn czy Richard Avedon, stał się gwiazdą na miarę tych, które fotografował.

                        Życie prywatne Sterna było bardzo burzliwe, ożenił się z gwiazdą baletu Allegrą Kent, z którą miał dwoje dzieci. Jednak z powodu trudnego charakteru Berta małżeństwo nie przetrwało. Przez ponad 20 lat był związany z Shannah Laumeister, reżyserką filmu „Bert Stern. Prawdziwy Madman”. Laumeister pokazuje zarówno samego Sterna, jak i źródła jego inspiracji i proces tworzenia. Robi to z pozycji bliskiej mu osoby, dzięki czemu film ma wyjątkowy wymiar. Stern zmarł w czerwcu 2013 roku.
                        PREMIERA: CANAL+, poniedziałek, 14 października 2013, 22:35
                        Ostatni raz edytowany przez Paweł_nc+; 2013-10-10, 18:37.

                        Komentarz



                        • SĘP
                          (Sęp)
                          thriller, Polska, 2012
                          reżyseria: Eugeniusz Korin
                          występują: Michał Żebrowski, Daniel Olbrychski, Andrzej Seweryn, Anna Przybylska, Paweł Małaszyński, Piotr Fronczewski

                          Z sądu znika morderca, którego czeka dożywocie. Policja zostaje postawiona na nogi, bo to nie pierwszy groźny uciekinier w ostatnim czasie ciągu. Generał Krasucki (Piotr Fronczewski) sprawę powierza dwóm najlepszym: Brożkowi (Daniel Olbrychski) z CBA i Wolinowi, pseudonim „Sęp” (Michał Żebrowski). Istnieje podejrzenie, że za ucieczkami stoi ktoś z policji. Sęp – inteligentny, wysportowany, nieprzekupny pasjonat fizyki kwantowej – rozpoczyna śledztwo, w którym przeciwnik wciąż o krok go wyprzedza. W międzyczasie poznaje Nataszę (Anna Przybylska), sportową mistrzynię po przeszczepie serca, z którą zaczyna łączyć go uczucie. Trzymając się ściśle reguł logiki powoli zbliża się do rozwiązania zagadki, które staje się dla niego pułapką bez wyjścia.

                          Premiera kinowa „Sępa” to jedno z najgłośniejszych wydarzeń filmowych początku 2013 roku. W debiucie fabularnym znanego i cenionego reżysera teatralnego Eugeniusza Korina jest wszystko, co powinno się znaleźć w dobrym dreszczowcu: kryminalna tajemnica, pościgi, sceny walki, pełna pasji scena miłosna. Są też wielkie nazwiska. Poza Przybylską i Żebrowskim w „Sępie" występują m.in. Paweł Małaszyński, Daniel Olbrychski, Anna Dereszowska, Andrzej Seweryn, Piotr Fronczewski, Andrzej Grabowski i Mirosław Baka. Na szczególne pochwały zasługuje świetna muzyka angielskiego zespołu Archive, która tworzy klimat filmu oraz zdjęcia Arkadiusza Tomiaka.
                          PREMIERA: CANAL+ sobota, 19 października 2013, 21:00

                          Komentarz



                          • ASTERIX I OBELIX: W SŁUŻBIE JEJ KRÓLEWSKIEJ MOŚCI
                            (Astérix et Obélix: Au Service de Sa Majesté)
                            przygodowy, Francja/Hiszpania/Węgry/Włochy, 2012
                            reżyseria: Laurent Tirrard
                            obsada: Asterix (Edouard Baer, głos Tomasz Borkowski), Obelix (Gerard Depardieu, głos Wiktor Zborowski), Kordelia, królowa Brytów (Catherine Deneuve, głos Beata Tyszkiewicz), Generał (Luca Zingaretti, głos Paweł Szczesny), Skandalix (Vincent Lacoste, głos Przemysław Stippa), Juliusz Cezar (Fabrice Luchini, głos Miłogost Reczek), Mentafix (Guillaume Gallienne, głos Grzegorz Kwiecień)

                            Rok 50 p.n.e. Juliusz Cezar rozpoczyna atak na wyspę znaną jako Brytania. Królowa Brytów Kordelia wysyła z tajną misją specjalną swego agenta sir Mentafiksa, który ma odnaleźć galijską wioskę z licencją na opieranie się Rzymowi. Starszyzna podejmuje decyzję, że należy pomóc Brytom w walce ze wspólnym wrogiem. Tajną bronią wioski jest inteligencja i spryt niepozornego Asteriksa i jego nieodłącznego, niezbyt rozgarniętego Obeliksa, który zyskał nadludzką siłę, gdy w dzieciństwie wpadł do kotła z magicznym napojem druida Panoramixa. Dający nadludzką siłę specyfik ma pomóc Galom rozprawić się z Rzymianami. Tymczasem w wiosce zjawia się antypatyczny Skandalix, który pod opieką Asteriksa i Obeliksa ma stać się porządnym Galem. Niesforny młodzieniec wyrusza na z nimi na wyprawę, na każdym kroku ściągając na nich kłopoty.

                            „Asterix i Obelix: W służbie Jej Królewskiej Mości” to jedna z najdroższych europejskich superprodukcji ostatnich lat i historycznie pierwszy francuski film wyprodukowany w technice 3D. W najnowszej adaptacji komiksu Goscinnego i Uderzo zagrały największe gwiazdy francuskiego kina, m.in. Gérard Depardieu jako Obelix, Edouard Baer („Zakochany Molier”, „Za ile mnie pokochasz?”, „Bóg jest wielki, a ja malutka”) w roli Asteriksa oraz tytułowana pierwszą damą francuskiego kina Catherine Deneuve, która zagrała królową Brytów – Kordelię. Polską wersję według dialogów Jana Jakuba Wecsile wyreżyserował Marek Robaczewski, a w obsadzie można usłyszeć takie gwiazdy dubbingu, jak Wiktor Zborowski, Miłogost Reczek, Tomasz Borkowski, Katarzyna Kwiatkowska, Stefan Knothe, a także Beata Tyszkiewicz, Wojciech Łozo Łozowski i Pascal Brodnicki.
                            PREMIERA: CANAL+, niedziela, 20 października 2013, 21:00

                            Komentarz



                            • 10 LAT
                              (10 Years)
                              komediodramat, Stany Zjednoczone, 2011
                              reżyseria: Jamie Linden
                              występują: Channing Tatum, Jenna Dewan-Tatum, Rosario Dawson, Kate Mara, Justin Long, Max Minghella, Oscar Isaac, Lynn Collins, Chris Pratt

                              Uczniowie pewnego amerykańskiego liceum spotykają się na zjeździe absolwentów. Jest wśród nich Jake (Channing Tatum), który na imprezę przyjeżdża ze swoją dziewczyną Jess (Jenna Dewan-Tatum). Planuje się jej oświadczyć, jednak jego plany może pokrzyżować spotkanie z Mary (Rosario Dawson), szkolną miłością Jake’a. Na zjeździe pojawia się również Reeves (Oscar Isaac), który mimo, że zrobił wielką karierę jako muzyk, wciąż nie może zdobyć się na odwagę, żeby porozmawiać z Elise (Kate Mara), dziewczyną w której podkochiwał się przez całą szkołę. Z kolei Cully (Chris Pratt) planuje, że na spotkaniu przeprosi wszystkich, nad którymi znęcał się w liceum. Niestety nadmiar alkoholu sprawia, że z dorosłego, ustatkowanego mężczyzny zmienia się z powrotem w nastolatka lubiącego obrażać słabszych.

                              W filmie można zobaczyć jednego z najbardziej popularnych amerykańskich aktorów Channinga Tatuma („Panaceum”, „Magic Mike”, „I że cię nie opuszczę”). Partnerują mu Jenna Dewan-Tatum (prywatnie żona Channinga Tatuma), Kata Mara („House of Cards”), Rosario Dawson („Sin City - Miasto grzechu”, „Grindhouse: Death Proof”) i Justin Long („Szklana pułapka 4.0”). Reżyserem „10 lat” jest Jamie Linden, który na koncie ma takie filmy, jak „Wciąż ją kocham” i „Męski sport”.
                              PREMIERA: CANAL+, czwartek, 24 października 2013, 21:00

                              Komentarz



                              • BEZ ZNIECZULENIA
                                (Bez znieczulenia)
                                dramat psychologiczny, Polska, 1978
                                reżyseria: Andrzej Wajda
                                występują: Zbigniew Zapasiewicz, Ewa Dałkowska (Ewa Michałowska, żona Jerzego), Andrzej Seweryn, Krystyna Janda, Roman Wilhelmi, Emilia Krakowska, Kazimierz Kaczor, Jerzy Stuhr

                                Koniec lat siedemdziesiątych. Znanego dziennikarza, Jerzego Michałowskiego (Zbigniew Zapasiewicz), opuszcza nagle żona (Ewa Dałkowska). Związuje się z jego kolegą redakcyjnym, a zarazem największym oponentem Jackiem Rościszewskim (Andrzej Seweryn). Podczas sprawy rozwodowej kobieta składa dodatkowo nieprawdziwe, obciążające Michałowskiego zeznania. Jerzy nie rozumie jej decyzji i nie potrafi się z nią pogodzić. W tym samym czasie zaczyna mieć poważne kłopoty w pracy. Jego wystąpienie telewizyjne i publikacje prasowe nie zyskują uznania. Na uniwersytecie zawieszono wykłady, które prowadził. Planowany od dłuższego czasu wyjazd za zagranicę zostaje niespodziewanie odwołany, a interwencje nie odnoszą skutku. Załamany i przygnębiony Michałowski próbuje bezskutecznie szukać przyczyn swojej klęski.

                                „Bez znieczulenia", który zdobył m.in. Grand Prix na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni, jest zaliczany do najważniejszych filmów „kina moralnego niepokoju". Jego wielkim atutem jest znakomita kreacja Zbigniewa Zapasiewicza i przenikliwe obserwacje, pozwalające zrozumieć mechanizm niszczenia indywidualności w PRL-u.
                                KLASYKA POLSKIEGO KINA
                                PREMIERA: CANAL+ Film, niedziela, 20 października 2013, 22:45
                                Ostatni raz edytowany przez Paweł_nc+; 2013-10-17, 18:40.

                                Komentarz

                                Pracuję...
                                X
                                nc+